stin pod zahlavim
Nauticat 331 - základní údaje
Nauticat 331 1.jpg



Délka v úrovni paluby 10,40 m
Délka na vodolince  8,60 m
Šířka 3,40 m
Ponor  1,60 m
Výtlak (cca) 8,30 t
Výška kajuty  1,75 – 1,80 m
Výška v pilothousu 1,80–1,90 m
Balast  2,4 t
Zásoba pitné vody  450 l
Zásoba paliva  500 l
Výška stěžně  14,3 m
Rychlost s motorem  8 uzlů
Akční rádius cca 600 nám.mil
Trup lodě
Ručně vyrobená konstrukce z vrstveného homogenního laminátu, prokládaného speciální tkaninou. Přepážky tvoří teaku podobné lodní dřevo, jsou bezpečně spojeny s trupem a palubou. Loď je opatřena balastem z čistého olova o hmotnosti 2,4 tun. Balast je připevněn k trupu ocelovými kyselinovzdornými svorníky. Motorový prostor je vyroben z laminátu a vybaven ocelovými vložkami. Spodní část trupu je tvořena zpevněnou laminátovou konstrukcí.
Nauticat 331 2.jpg
 
Paluba a nástavba
Paluba a nástavba jsou ručně vyrobeny z vrstveného homogenního laminátu. Veškeré povrchy včetně stropu pilothousu mají protiskluzový povrch. Okna jsou vyrobena z tvrzeného bezpečnostního skla zapuštěného ve slitinových rámech. Palubní zábradlí je vyrobeno z masivního teakového dřeva, je upevněné k nerezovým sloupkům, které jsou navíc opatřeny lany. Přístupy na palubu jsou na zádi a na pravoboku. Na lodi jsou 4 pevné průvlačnice a čtyři kotevní rohatinky. Paluba je k trupu připevněna slitinovým podélníky s kyselinovzdornými ocelovými svorníky. Úložný prostor pro kotvou je umístěn na přídi.
Motor
Hnací jednotkou je dieselový motor Yanmar 4JH-TBE o výkonu 75 hp a 3800 ot./min. Je vybaven mechanickou převodovkou s redukcí 2,6:1 a chlazený vodou. Hnací hřídel je vyrobena z kyselinovzdorné oceli a lodní šroub se stavitelnými lopatkami (21" x 14") je vyroben z bronzu. Součástky nacházející se pod hladinou jsou antikorozně ošetřeny. Palivové nádrže jsou umístěny na obou stranách motorového prostoru a mají obsah cca 500 l. Plnící otvory jsou umístěny na palubě, stejně jako samostatné, ruční kalové čerpadlo. Akční rádius je cca 600 námořních mil. K dispozici je rovněž zvukově izolovaný prostor pro generátor.
Instalace
Veškeré instalace umístěné v trupu pod hladinou ponoru jsou vybaveny námořními ventily. Součástí systému s pitnou vodou je nádrž o celkovém objemu 450 l. Plnící otvory pro obě nádrže se nacházejí na palubě a přepadový ventil je v lodní kuchyni. Vodní nádrže jsou pod podlahou pilothousu. Tlakový systém zásobuje toaletu, lodní kuchyň a koupelnu, kde se rovněž nachází umyvadlo a ruční sprcha. Toaleta je opatřena pumpou. Objem odpadní nádrže, s odsávacím otvorem na palubě a ručním čerpadlem, je cca 80 l. NAUTICAT 331 je vybaven jedním automatickým elektrickým čerpadlem a jedním ručním čerpadlem umístěným v kokpitu.
Řízení
Dva nezávislé řídící systémy jsou paralelně zapojené. Hydraulické řízení v kormidelně je vyrobeno společností Capillano. Kormidelní kolo je otočné o 3-6 otáček z jedné strany na druhou. Vlastní kormidlo je vyrobeno z laminátu. Čep kormidla je z kyselinovzdorné oceli, podpory z bronzu. Páka nouzového řízení je přímo napojena na čep kormidla.
Elektrický systém
Napětí na lodi je 12 V. Je zabezpečeno třemi bateriemi o výkonu 1 x 135 Ah a 2 x 180 Ah. Baterie jsou instalované v samostatném, uzavřeném, odvětrávaném boxu v motorovém prostoru. Součástí elektrického systému je hlavní vypínač. Dobíjení za chodu motoru zajišťuje alternátor o výkonu 12 V/80 A s paralelně zapojeným relé. Jednotlivé funkce jsou ovládány ze spínacího panelu. Součástí rozvodů jsou i automatické pojistky pro všechna světla na lodi, včetně flexibilního osvětlení map a lampiček. Rovněž všechny skříňky jsou vybaveny světlem. Veškeré osvětlení na lodi odpovídá mezinárodním normám.
Výstroj
NAUTICAT 331 je standardně stavěný v provedení KETCH. Stěžeň a ráhno jsou vyrobené z hliníku v šedé barvě, jsou dodávány společností Seldén. Stěžeň je testován ultrazvukem. Navíjecí mechanismus je instalován přímo ve stěžni. Stěžeň je zapuštěn do paluby a jeho pata z nerezové oceli je ukotvena v kýlu. Uvnitř ráhna jsou umístěny dva systémy skasávacích lan. Kuželový reflektor a osvětlení kotvy jsou umístěny na stěžni.
Navijáky hlavního stěžně: 2 x Andersen 10
Upevnění stěžně: hlavní stěžeň, 1x 19 O 6-7 mm, drát z nerez oceli zadní stěžeň 1 x 19 O 5-6 mm, drát z nerez oceli
Pohyblivý rigging: vnitřní skasávací lanka z nerez oceli 7 x 19, s lanovým zakončením průměr lan 12 a 14 mm
Navijáky: přední plachta: 2 x Harken 32 STA, dvourychlostní
Napínáky: z nerezové oceli s všesměrnými vnitřními klouby a destičkami.
Interiér
Interiér je vyroben z hladce opracovaného a namořeného, přírodního teakového dřeva. Výjimkou jsou lodní kuchyně a toaleta, kde je použito jemné vrstvy laminátu s teakovým lemováním. Podlaha v kajutě je vyrobena z přírodního dřeva - imitace teaku - s lehkým dřevěným lemováním. Vše je ošetřeno nátěrem. Na celé ploše pilothousu je položený koberec. Ve standardní výbavě je rovněž k dispozici široký výběr textilií na záclony a čalounění. Závěsy v řídícím stanovišti jsou na přání. Podlahy na toaletách jsou pokryty mozaikovými dlaždicemi. Odtok odpadu na toaletě je veden podlahou.
Příďová kajuta
Nachází se zde dvojlůžko a prostorná, osvětlená závěsná skříň na oděvy s policemi v zadní části. Další úložný prostor a zásuvky jsou umístěny pod lůžky.
Koupelna
Je situována u příďové kajuty. Disponuje tlakovým vodovodním systémem, umyvadlem, sprchou a vodním čerpadlem. U stropu je umístěna hliníková konzole se závěsem. Dále je zde stropní osvětlení. Úložný prostor najdeme za umyvadlem a pod umyvadlem. Interiér je obložen lehkou vrstvou laminátu. Na stropě se rovněž nachází větrací okno a je použitý systém ventilace Dorade. Naproti koupelně je velký úložný prostor.
Lodní kuchyně
Uspořádání lodní kuchyně poskytuje rozsáhlý pultový prostor. Disponuje dvojitým dřezem, vyrobeným z nerezové oceli, zavěsným dvouhořákovým plynovým sporákem s troubou a krytem proti plamenům. Plynová instalace: bytelná měděná trubka, spojená s flexibilní hadicí vedoucí k plynové bombě a sporáku. Zavírací ventil je umístěn ve skříňce pod dřezem. Instalován je tlakový vodovodní systém. Chladnička s 12 V kompresorem je přístupná svrchu a má objem 100 l. V kuchyni se nachází mnoho prostorných skříní, zásuvek a odkládacích skříněk, příborník, úložný prostor na potraviny s kovovými poličkami, prkénko na sekání a odpadkový koš. Lodní kuchyně je rovněž vybavena dvěma otevíracími okny a ventilátorem Dorade k zajištění dostatečného přístupu světla a odvětrávání tohoto prostoru.
Pilothouse
Pojetí této části odlišuje NAUTICAT od všech ostatních lodí. Okny z bezpečnostního materiálu, zasazenými ve hliníkových rámech je nerušený výhled všemi směry. Z pilothousu vedou palubní schůdky do kokpitu a rovněž do dolního salónku. Na pravoboku je situována kormidelna, velký stůl pro námořní mapy se sklápěcím víkem pod nímž je rozměrný úložný prostor pro mapy. Na pravoboku je dostatek úložného prostoru. Kontrolní přístroje motorových a navigačních funkcí se světelnou signalizací jsou prakticky a přehledně vestavěny v pultovém panelu. Nad kormidelním místem se nachází otevíratelné okno. Rozvodná deska obsahuje automatické pojistky a spínač sirény. Je zde také stropní osvětlení a osvětlení pro mapy. Všechny přístroje jsou osvětleny se zřetelem na noční řízení. Přístup do motorového prostoru je pod podlahou pilothousu. Zvukový alarm, upozorňující na tlak oleje a odchylky v teplotě, je umístěn v pilothousu a ve vnějším řídícím stanovišti. Uvnitř jsou varovná světla, indikující nízký tlak oleje a vysokou teplotu motoru. Na pohovce ve tvaru U je dostatek místa pro šest osob, ať už k jídlu či k odpočinku. V pohovce je úložný prostor. Ve stropu pilothousu jsou dvě okna, stropní osvětlení a jedno červené světlo na mapy. U kormidla na pravoboku je také místo pro autopilot, radar a další elektronické vybavení. Možnost úložného prostoru na mokré oděvy je také na pravoboku.
Kajuta na zádi
V zadní kajutě se nachází rozměrné dvojlůžko. Je zde situována sedačka a velká osvětlená skříň. Pod lůžkem se nachází zásuvky a úložný prostor. Po stranách postele jsou poličky. Nad lůžkem je osvětlení pro čtení a další osvětlení je umístěno na stropě.
Další vybavení
NAUTICAT 331 KETCH, ponor 1,65 m
  • Motor: Yanmar 4JH3-TBE/75 hp/55 kW
  • Speciální barva trupu: American Navy Blue (tmavě modrá) s bílými proužky
RIGGING
  • Harken 40.2 STA vinšny, pár, namísto standardních vinšen
  • Hlavní stěžeň Seldén Furlin' namísto standarního stěžně, mechanický
  • Ovládání hlavní plachty a navíjení z kokpitu
  • Reefingové vybavení, hliníkový profil (Seldén Furlex) pro genou. Ovládání ze zadní paluby, včetně zastavení.
  • Windex windvane
PLACHTY
  • Kryt plachet zadního stěžně, barva Navy Blue
  • Lazy Jack pro mizzen (zadní stěžeň)
  • North Sails navíjecí genoa I Crosscut Contender SP 30,9 m2, včetně UV-ochrany, barva: Navy Blue
  • North Sails navíjecí hlavní plachta Crosscut Contender SP 17,2 m2 triangl Navy Blue
  • Stěžeň značky Seldén Mast
VYBAVENÍ PALUBY
  • Bowsprit (nástupní plošina na přídi), nerez ocel se schůdkem, obloženo teakem, kotva CQR s navíjením
  • Držák na 2 fendry, nerez ocel, ks 2
  • Držák na člun na zádi
  • Fendry (4 fendry)
  • Finská standardní 5 kg plynová láhev s redukčním ventilem
  • Funkce navijáku “nahoru/dolů”
  • Horizontální elektrický naviják s nožním pedálem, 1200 W
  • Kotevní háky (6 ks, záchranné lano)
  • Nástupní žebřík, nerez ocel, teakové schůdky
  • Rohatinky (6 rohatinek) na přídi, uprostřed lodi a na zádi, včetně průvlačnic
  • Rukojeť navijáku (1 x 8", 2 x 10", se zámkem)
  • Sluneční kryt na přední okna pilothousu, zvenku, barva: Navy Blue
  • Stěrače skel (3 na předních sklech)
  • Stůl v kokpitu, skládací
  • Teak na střeše přední kajuty
  • Teaková paluba, včetně teaku na sedačkách v kokpitu
  • Úchyt na motor člunu
  • Zábradlí (Sloupky z nerezové oceli, teakový masiv s lany, vstup z pravoboku a na zádi)
  • Záchranné bóje (2 ve tvaru podkovy, s držáky)
  • Žerď na vlajku (na zadním stěžni)
INTERIÉR
  • Alcantara-textilie v pilothousu: Navy Blue
  • Barometr Wempe, mosaz
  • Barová skříňka (v pilothousu, s regály na lahve atd., zrcadlo)
  • Dřez a umyvadlo (dřez z nerezové oceli v lodní kuchyni, umyvadlo v koupelně)
  • Hasicí přístroje (1 x 2 kg, 1 x 6 kg)
  • Hodiny Wempe, mosaz
  • Chladnička (cca 100 litrů, kompresor 12 V)
  • Kryt sporáku
  • Nepromokavý potah dvojlůžka
  • Noční osvětlení, 3 ks
  • Přídavná chladnička 85 l na levoboku v kuchyni, SP chladící systém
  • Sporák (dvouhořákový plynový sporák s troubou a krytem proti plamenům)
  • Stůl s intarzií kompasu
  • Záclonky pro postranní okna v pilothousu: bílé
ELEKTRICKÉ VYBAVENÍ
  • Elektrické zásuvky (12 V, pilothousu, salónu, v koupelně a v kokpitu)
  • Gelové baterie namísto standardních kyselinových, 420 Ah
  • Kabel 25 metrů pro připojení k pobřežnímu zdroji
  • Mastervolt 3500, jednocylindrický dieselový generátor kW/230 V/50 Hz, chlazený vodou, umístěný ve zvukově izolovaném prostoru u motoru, panel s měřením v pilothousu
  • Mastervolt IVO 230 V-12 V/40 A + 2 A automatická nabíječka baterie napojení na pobřežní zdroj
  • Měřidlo nádrže čerstvé vody
  • Ovádání spouštění a zastavení motoru ze zádi
  • Systém připojení na pobřežní zdroj elektřiny 230 V, včetně uzemněného spojení s palubou, ovladač celého okruhu, pojistky, ovladač v pilothousu - 3 osvětlená tlačítka a uzemněná zástrčka
NAVIGACE A ELEKTRONIKA
  • Display C 80 barevný radar/plotter 8,4” TFT, barevný, Navionics
  • Hloubkoměr (Autohelm ST60)
  • Houkačka (Elektrická námořní houkačka)
  • Kompas (Suunto D 135, osvětlený)
  • Lodní rychloměr (Raymarine ST 60 - měří rychlost, zaznamenává vzdálenost a ujeté míle)
  • Navigační stůl (v kormidelně, prostor pro námořní mapy)
  • Osvětlení navigace, řízení a kotvení - podle mezinárodních pravidel kuželový reflektor (osvětlení lodní mapy v pilothousu, bodový reflektor, stropní osvětlení a lampičky, nepřímé osvětlení v lodní kuchyni, osvětlení ve skříňkách)
  • Přístrojová deska (spínač zapalování, spínač houkačky, 3 x spínač pro stěrače předního skla, signálka pro selhání tlaku oleje motoru a teploty motoru (u obou kormidel) spínač pro tlakovou vodu, spínač pro navigační a kotevní světla, přístrojová deska je osvětlená.)
  • Raymarine ST60 Multi instrument
  • Raymarine ST60 větroměr
  • Raymarine ST6001+ přídavná kontrolní jednotka pro autopilot
  • Raypilot S2G a ST6001+ kontrolní jednotka
  • Raystar 120, 12 kanálů, SDGPS přijímač WAAS/EGNOS
  • Tachometr v kokpitu
  • VHF rádio telefon, Simrad RD68 DSC D-třída s mezinárodními kanály, na pravoboku v pilothousu
  • VHF-anténa na stěžni, kabel v pilothousu
  • Vyhledávání cesty 2 kW, 45 cm anténa, 15 m kabel
OSTATNÍ VYBAVENÍ
  • Isotemp – ohřev vody 40 l, ohříváno motorem
  • Isotherm SP – chladící systém chladničky, namísto standardu
  • Kalové čerpadlo (Jedno automatické kalové čerpadlo, možno nastavit též jako manuální, jedno manuální čerpadlo v pilothousu)
  • Klimatizační jednotka 12000 BTU, 230 V, vývody v kajutách
  • Lodní šroub na přídi 12 V, 60 kg/5,4 hp, kontrolní panel u venkovního kormidla
  • Napojení ohřívače Isotemp na elektřinu 230 V
  • Nouzové řízení (Připojeno přímo na čep kormidla)
  • Nožní pumpa na čerstvou vodu, kromě standardní
  • Odpadní nádrž (80 litrů, vyprazdňuje se z paluby nebo do moře)
  • Přídavné zásuvky a držáky na levoboku v kuchyni + osvětlení
  • Reproduktory na zadní palubě, vodotěsné, pár
  • Sada na opravy (svrchní nátěrová barva, v barvě trupu, 1 litr)
  • Seagull – aktivní uhlíkový filtr + kohoutek na čerstvou vodu
  • Spodní nátěr proti vegetaci, 2x, světle zelená
  • Sprcha se sladkou vodou na zadní palubě, teplá/studená
  • Stereo-rádio/CD přehrávač, 2 reproduktory v pilothousu
  • Tlaková voda (V lodní kuchyni a na toaletách)
  • Toalety (Jedna toaleta odčerpávaná lodní pumpou, na přídi)
  • FM-rádio anténa (Glomex), pravobok pilothousu a zadní kajuta
  • Ventilace (Pilothouse je odvětráván skrze okna v rámech. V kuchyni, přední toaletě a přední kajutě jsou také větrací okénka ve slitinovém rámu. Ventilace v kuchyni a v koupelně je zajištěna také systémem Dorade)
  • Veškerý hardware v nerez oceli, popř. chromu
  • Webasto AT5000D, 5000 W, ohřívač s termostatem
  • Zásoba vody (450 litrů v polyethylenovéch zásobníku)
linka zapati